"Historie Przyszłości"

Ponad 170 godzin warsztatów, 5 filmów, 5 zupełnie nowych scen...


6 kwietnia - 17 czerwca 2018


Tak, jak w poprzednim roku, grupy gimnazjalistów, licealistów i studentów pod okiem profesjonalnych edukatorów i filmowców przez osiem tygodni będą oglądać, dekodować, rozkładać i składać na nowo polskie filmy:  "Psy" w reż. Władysława Pasikowskiego, "Pętlę" Wojciecha Jerzego Hasa, "Demona" Marcina Wrony, "Vabank" Juliusza Machulskiego i "Nie ma róży bez ognia" Stanisława Barei. Ze współpracy ze scenarzystami, storyboardzistami, reżyserką, operatorem, dźwiękowcami, oświetleniowcami, montażystami, dźwiękowcami i scenografami powstanie pięć nowych scen i pięć filmowych esejów.

Koszt karnetu uprawniającego do udziału w projekcjach i warsztatach to 150 złotych. Karnety są dostepne online.


6-8 IV seanse filmowe
13-15 IV analiza filmu
20-22 IV scenariusz/storyboard
27-29 IV preprodukcja
18-20 V plan zdjęciowy
1-3 VI montaż
8-10 VI dźwięk
15-17 VI esej filmowy


 

Pobierzcie broszurę informacyjną

Zobaczcie harmonogram zajęć

Kupujcie karnety

Wypatrujcie nas na www.facebook.com/NCKF.Lodz

Piszcie do nas na warsztatynckf@ec1lodz.pl

Dzwońcie: 668 390 849

 


Projektując „Historie Przyszłości” chcieliśmy połączyć naukę o filmie z kształceniem kompetencji medialnych. Ale przede wszystkim mieliśmy ambicje nauczyć uczestników, jak się naprawdę realizuje filmy”

Michał Pabiś-Orzeszyna, Kierownik Działu Edukacji Narodowego Centrum Kultury Filmowej


 

Jak to wyglądało w 2017 roku?

 

 

Najpierw obejrzeliśmy pięć polskich filmów: „Faraona” w reż. J. Kawalerowicza, „Kingsajz” w reż. J. Machulskiego, „Matkę Joannę od aniołów” w reż. J. Kawalerowicza, „Poszukiwanego, poszukiwaną” S. Barei oraz „Wielkiego Szu” S. Chęcińskiego.

Potem podzieliliśmy się na grupy i poddaliśmy analizie każdy z filmów:  poznaliśmy zasady budowy scenariusza, konstrukcję świata przedstawionego i zabiegi estetyczne. I najważniejsze: wymyśliliśmy dodatkowe sceny, których w oryginalnych wersjach nie było.

Jeszcze później przełożyliśmy nasze pomysły na scenariusze i dialogi. Rysując storyboardy opracowaliśmy każde ujęcie: kompozycję kadru, rekwizyty, scenografię.

Tydzień potem padł pierwszy klaps. Z pomocą praktyków i z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu zrealizowaliśmy nasze sceny. Poznaliśmy tajniki oświetlenia, planowaliśmy ruch i sposób gry aktorskiej. Sami graliśmy!

Gotowy materiał zmontowaliśmy i udźwiękowiliśmy: składaliśmy ujęcia w całość, pracowaliśmy nad efektami synchronicznymi i ich zgraniem.

Na warsztatach z eseju filmowego wróciliśmy do oryginalnych wersji filmów i eksperymentowaliśmy z nimi. Sprawdzaliśmy, jak się zmieniało znaczenie, kiedy przemontowaliśmy sceny, zmieniliśmy dźwięk i kolor.

 

Tak wyglądały efekty prac:

 

 

 

 

 

 

 

 

Współfinansowanie: