i-Film
Film jako medium twórczej ekspresji nigdy wcześniej tak dobrze nie odnajdywał się poza budynkiem kina: na ekranie telewizora, komputera, tabletu czy telefonu; fasadzie budynku jako przestrzeni mappingu czy kopule planetarium; w sklepach, biurach i jako element muzealnych wystaw. Ewoluując wyłonił z siebie szereg nowych form audiowizualnych, poszerzających i tak niestabilne granice dzieła filmowego: dokumenty interaktywne, eseje audiowizualne czy fantasmagoryczne światy wirtualnej rzeczywistości.
Uruchamiając projekt i-Film tworzymy w Łodzi miejsce nierozłącznie związane z tym, czym kino współczesne jest i czym się staje; przestrzeń badawczą rozmaitych formatów „nie-filmu”: projektów sieciowych, galeryjnych, użytkowych, tworzonych w przeszłości i współcześnie, a których status i wartość nie zawsze oparta jest na kryterium artystycznej doniosłości lub komercyjnej atrakcyjności. „i-Film” będzie platformą wymiany wiedzy i doświadczeń między badaczami, twórcami i instytucjami zajmującymi się zjawiskami okołofilmowymi, zwłaszcza takimi jak film interaktywny, cinematic VR, esej audiowizualny czy film jako narzędzie wystawiennicze w przestrzeni galeryjnej i muzealnej.
Czym się zajmujemy?
- filmy interaktywne, w tym web-docs;
- eseje audiowizualne;
- cinematic VR;
- film jako narzędzie ekspozycyjne
Jakie są nasze cele?
- działania networkingowe krajowe i zagraniczne;
- działania badawcze/akademickie (Pracownia Badawcza, panele dyskusyjne, konferencje);
- działania edukacyjne („Wideoeseistyka/VR dla szkół”, warsztaty)
- działania archiwistyczne (kapsuły multimedialne, kawiarnia VR);
- działania popularyzatorskie (spotkania promocyjne, festiwal, platforma internetowa);
- działalność biznesowa
Co chcemy zaoferować?
Dla akademików:
- dyskusje, spotkania, wymiana pomysłów i doświadczeń
- możliwość przekierowania studentów, doktorantów do projektów tworzonych przez i-film w celu rozwinięcia ich umiejętności teoretycznych i praktycznych
- współpraca badawcza
Dla praktyków:
- promocja prac podczas spotkań autorskich i poprzez codzienny dostęp w kapsułach multimedialnych
- możliwość dzielenia się doświadczeniem podczas warsztatów, pozyskiwania współpracowników i tworzenia grupy odbiorczej
- wsparcie produkcyjne: dostęp do komputerów, oprogramowania montażowego, baz danych
Dla biznesu:
- promocja produktów, usług i idei podczas spotkań branżowych i w codziennej działalności
- sesje pitchingowe (docelowo – przez platformę internetową)
- bazy kontaktów
Dla amatorów i entuzjastów:
- najciekawsze prace z gatunku;
- panele, warsztaty, programy rezydencjalne
- networking
- objazdowe programy edukacyjny i promocyjnu umożliwiające zapoznanie się z różnymi formami kultury cyfrowej
Kontakt w sprawie projektu:
Paweł Sołodki
p.solodki@ec1lodz.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Czytaj także: "i-Film - rusza nowy projekt NCKF"