i-Film

Film jako medium twórczej ekspresji nigdy wcześniej tak dobrze nie odnajdywał się poza budynkiem kina: na ekranie telewizora, komputera, tabletu czy telefonu; fasadzie budynku jako przestrzeni mappingu czy kopule planetarium; w sklepach, biurach i jako element muzealnych wystaw. Ewoluując wyłonił z siebie szereg nowych form audiowizualnych, poszerzających i tak niestabilne granice dzieła filmowego: dokumenty interaktywne, eseje audiowizualne czy fantasmagoryczne światy wirtualnej rzeczywistości.


Uruchamiając projekt i-Film tworzymy w Łodzi miejsce nierozłącznie związane z tym, czym kino współczesne jest i czym się staje; przestrzeń badawczą rozmaitych formatów „nie-filmu”: projektów sieciowych, galeryjnych, użytkowych, tworzonych w przeszłości i współcześnie, a których status i wartość nie zawsze oparta jest na kryterium artystycznej doniosłości lub komercyjnej atrakcyjności. „i-Film” będzie platformą wymiany wiedzy i doświadczeń między badaczami, twórcami i instytucjami zajmującymi się zjawiskami okołofilmowymi, zwłaszcza takimi jak film interaktywny, cinematic VR, esej audiowizualny czy film jako narzędzie wystawiennicze w przestrzeni galeryjnej i muzealnej.


Czym się zajmujemy?

  • filmy interaktywne, w tym web-docs;
  • eseje audiowizualne;
  • cinematic VR;
  • film jako narzędzie ekspozycyjne

 

Jakie są nasze cele?

  • działania networkingowe krajowe i zagraniczne;
  • działania badawcze/akademickie (Pracownia Badawcza, panele dyskusyjne, konferencje);
  • działania edukacyjne („Wideoeseistyka/VR dla szkół”, warsztaty)
  • działania archiwistyczne (kapsuły multimedialne, kawiarnia VR);
  • działania popularyzatorskie (spotkania promocyjne, festiwal, platforma internetowa);
  • działalność biznesowa

 
Co chcemy zaoferować?

Dla akademików:

  • dyskusje, spotkania, wymiana pomysłów i doświadczeń
  • możliwość przekierowania studentów, doktorantów do projektów tworzonych przez i-film w celu rozwinięcia ich umiejętności teoretycznych i praktycznych
  • współpraca badawcza

Dla praktyków:

  • promocja prac podczas spotkań autorskich i poprzez codzienny dostęp w kapsułach multimedialnych
  • możliwość dzielenia się doświadczeniem podczas warsztatów, pozyskiwania współpracowników i tworzenia grupy odbiorczej
  • wsparcie produkcyjne: dostęp do komputerów, oprogramowania montażowego, baz danych

Dla biznesu:

  • promocja produktów, usług i idei podczas spotkań branżowych i w codziennej działalności
  • sesje pitchingowe (docelowo – przez platformę internetową)
  • bazy kontaktów

Dla amatorów i entuzjastów:

  • najciekawsze prace z gatunku;
  • panele, warsztaty, programy rezydencjalne
  • networking
  • objazdowe programy edukacyjny i promocyjnu umożliwiające zapoznanie się z różnymi formami kultury cyfrowej

 

Kontakt w sprawie projektu:

Paweł Sołodki
p.solodki@ec1lodz.pl

 


Chcesz dowiedzieć się więcej?

Czytaj także: "i-Film - rusza nowy projekt NCKF"